Friday 23 March 2012

Pertandingan Blog Pengguna 2012






Assalaamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh. Salam 1Malaysia. Saya ingin beritahu kepada rakan-rakan, para ibu-bapa sekalian mengapa saya membina blog ini. Saya bina blog ini adalah sempena Hari Pengguna Malaysia (HPM) 2012 yang dianjurkan oleh FOMCA. FOMCA menganjurkan satu pertandingan kepenggunaan. Pada tahun iniFOMCA menawarkan hadiah wang tunai yang berjumlah RM200,000 untuk dimenangi. Semua peserta yang menyertai pertandingan kepenggunaan akan diberikan Sijil Penyertaan. 10 jenis pertandingan kepenggunaan yang akan dipertandingkan pada tahun ini adalah seperti berikut :-





  • Pertandingan Mengarang Esei Kepenggunaan
  • Pertandingan Melukis Poster dan Mereka Bentuk Poster Grafik Kepenggunaan
  • Pertandingan Melukis Kartun Kepenggunaan
  • Pertandingan Blog Kepenggunaan
  • Pertandingan Fotografi Kepenggunaan
  • Pertandingan Buku Skrap Kepenggunaan 
  • Pertandingan Video Montaj
  • Pertandingan ‘Speak Up’
  • Pertandingan Mewarna Kepenggunaan
  • Pertandingan Anugerah Penyertaan Terbanyak Peringkat Sekolah
Jadi, saya telah membuat keputusan untuk menyertai Pertandingan Blog Kepenggunaan dan saya telah memilih tajuk 'Berhenti Membeli Belah, Mulakan Kehidupan' (kod: BBM1) di bawah kategori A. Saya merasakan bahawa pilihan saya tepat kerana bersesuaian dengan keadaan masyarakat di Malaysia sekarang yang suka menghabiskan wang dengan membeli-belah dan juga dikenali sebagai 'pemboros'. Saya bina blog ini bukanlah sekadar untuk memenangi atau bertanding dalam pertandingan ini, malah ingin memberi kesedaran kepada pengguna tentang pentingnya untuk mengelakkan kehabisan wang dengan membeli-belah secara boros dan mengikut nafsu. Oleh itu, marilah kita bersama-sama membina kehidupan yang baru dengan menjimatkan wang dan menjadi pengguna yang bijak!

Terima Kasih kerana membaca


Ambillah manfaat daripada entri di atas ^_^v

1 comment:

  1. wah, cantiknya template blog ni, sesuai dengan tema pertandingan. Mcam mana Adam buat? Erm, do visit mine---> siwindow-shopping.blogspot.com

    ReplyDelete